به عنوان مدیر فروش، اهداف دقیق ایجاد کنید
به واقع نقش یک تیم فروش، فروش است. مدیر فروش مسئول ایجاد، پیشرفت و مدیریت افراد، فرآیندها و سیستمهایی است که تیمش موفق شود. در حالی که این شغل به طور معمول مستلزم تعیین اهداف برای تیم است، مدیران فروش نیز باید اهدافی را برای خود تعیین کنند. این اهداف بر بهبود توسعه شخصی و بهبود تیم فروش از طریق رهبری متمرکز هستند.
در این مقاله، نکاتی در مورد ایجاد اهداف فروش ارائه میکنیم و اهدافی را که میتوانید برای خود و تیم فروش خود پیادهسازی کنید، مورد بحث قرار میدهیم.
- نحوه ایجاد اهداف فروش به عنوان مدیر فروش
اهداف فروش اغلب مشخص هستند. آنها معمولاً بر شاخص های کلیدی عملکرد شما (KPI) متمرکز می شوند. نمونه هایی از اهداف فروش شامل افزایش نرخ مشتری (تعداد مشتریانی که برای اولین بار تبدیل به خریداران مکرر می شوند) یا کاهش ریزش مشتری (درصد مشتریانی که استفاده از محصول یا خدمات شرکت شما را در یک بازه زمانی خاص متوقف کردند).
با این حال، اهداف مدیران فروش گسترده است. آنها در هسته خود، عادات و مهارت های تیم فروش را بهبود می بخشند. این بهبود امید دهنده موفقیت یک شرکت در دستیابی به KPI های خود است. به جای تعیین هدفی که تیم شما را مجبور کند فروش را افزایش دهد، یک مدیر ممکن است روی بهبود فرآیندها یا کاربرد داده ها تمرکز کند – دو هدفی که باعث افزایش فروش می شود.
برای نظارت بر اهداف فروش، مدیران باید یک برنامه استراتژیک تدوین کنند. هنگامی که نحوه ایجاد اهداف فروش را به عنوان یک مدیر فروش ارزیابی می کنید، سؤالات زیر را بپرسید:
- کسب و کار شما در سال گذشته چگونه بود؟
- بازار چه شکلی است؟
- خریداران شما چه کسانی هستند؟
- چه کسی در تیم شما حضور دارد؟
- چه منابعی وجود دارد؟
پاسخ به این سوالات استراتژی شما را توسعه می دهد و اهداف شرکت شما را مشخص می کند. از طریق این فرآیند، معمولاً اهداف مربوط به KPI به وجود می آیند. به عنوان یک مدیر فروش، باید این اهداف خاص را در نظر بگیرید و آنها را به اهداف گسترده تر تبدیل کنید. این به بهبود کلی تیم فروش شما کمک خواهد کرد.

برای دیدن نمونه کار های طراحی وبسایت دیمچ کلیک کنید
- چگونه اهداف فروش خود را هوشمندانه بسازید.
هنگامی که استراتژی و اهداف کسب و کار خود را تعیین کردید، می توانید به عنوان یک مدیر فروش به چگونگی ایجاد اهداف فروش بپردازید. در تجارت، اهداف فروش شما باید SMART باشد – ابزاری موثر برای تعیین و اندازه گیری اهداف که مخفف لغات Specific, Measurable, Atainable, Relevant, Time-Bound می باشد.
هدف را در نظر بگیرید:
من میخواهم این ترم با معدل بالا برای عنوان دانشجوی برتر اقدام کنم. اگرچه این یک هدف عالی است، اما هوشمند نیست. بیایید آن را در برابر این ابزار تجزیه و تحلیل کنیم.
خاص:
هیچ ویژگی خاصی در این هدف وجود ندارد. چگونه به آن دست خواهید یافت؟ آیا نیاز به مطالعه بیشتر دارد؟ آیا باید از اساتید خود درخواست اعتبار اضافی کنید؟ آیا برای کاهش حجم کاری خود باید کلاس را رها کنید؟ هدف شما باید مشخصتر باشد تا فرآیند واضحتر شود. میتوانید بهجای ایجاد فهرست رئیس، هدف خود را به این صورت تغییر دهید که «من میخواهم آزموندهنده بهتری شوم».
قابل اندازه گیری:
هنگام تعیین هدف، باید قابل اندازه گیری باشد. چگونه موفقیت خود را اندازه گیری خواهید کرد؟ این بدان معناست که شما باید یک عدد به هدف خود اختصاص دهید. برای تمرکز بر روی دستیابی ، می توانید عبارت قبلی خود را به این صورت تغییر دهید: “من می خواهم حداقل درصد 89 را در تمام تست هایم کسب کنم.”
قابل دستیابی:
در مرحله بعدی برای ارزیابی اهداف خود، باید اطمینان حاصل کنید که آنها قابل دستیابی هستند. اگر در آزمون های خود به طور متوسط 81% داشته باشید، ممکن است در این زمان به 89% دست نیابید. ممکن است متوجه شوید که باید هدف خود را تغییر دهید. افزایش میانگین 9% ممکن است غیرممکن باشد، بنابراین ممکن است تصمیم بگیرید که این عدد را به 85% تغییر دهید و در هر ترم برای افزایش این درصد تلاش کنید.
ارتباط:
شما می خواهید مطمئن شوید که هدف شما مرتبط است. آیا شما را در مسیر درست هدایت می کند؟ در مورد قرار گرفتن در لیست برتر، پاسخ مثبت است. تبدیل شدن به یک آزمون دهنده بهتر، تأثیر مثبتی بر معدل شما خواهد داشت و شما را به هدف اصلی خود نزدیک می کند.
زمان محدود:
در نهایت، اهداف SMART باید محدود به زمان باشند. در این مثال، هدف در طول یک ترم اتفاق می افتد. این به پیگیری میزان پیشرفت در این مدت کمک می کند. با توجه به اینکه اکثر ترم ها چهار ماهه هستند، می توانید نقاط کوچکتری را تعیین کنید که به اهداف شما منجر می شود. اگر هدف شما این است که میانگین آزمون خود را از 81% به 85% برسانید، می توانید بیانیه خود را طوری تنظیم کنید که “من می خواهم آزمون دهنده بهتری شوم و میانگین خود را هر ماه 1٪ افزایش دهم.”
در نهایت هدف بهبود است.
بهبود در مرکز هر هدفی است که مدیر فروش تعیین می کند. یا تمرکز بر بهبود خود و تیم فروش یا اعمال تغییرات برای بهبود کل شرکت است.
بسته به استراتژی کلی و اهداف شرکت، اهداف شما تغییر خواهند کرد. همانطور که برای توسعه و پیاده سازی آنها کار می کنید، فقط مطمئن شوید که SMART هستند.
بدون دیدگاه