روندهای بازاریابی B2B و B2C اینستاگرام در سال 2022
1. روندها و تاکتیک های B2B
1.1. موفقیت بهتر با اینفلوئنسر مارکتینگ
وقتی صحبت از بازاریابی تأثیرگذار به میان می آید، شرکت های B2B نسبت به شرکت های B2C بازده سرمایه گذاری بسیار بالاتری را گزارش می کنند. در واقع، 25 درصد از بازاریابان B2B می گویند این استراتژی بازاریابی هستند که قصد دارند در سال 2022 بیشترین اهرم را داشته باشند، در حالی که تنها 10 درصد از بازاریابان B2C چنین اعتقادی دارند.
هنگامی که از آنها خواسته شد تا ROI مشارکت با اینفلوئنسرها را رتبه بندی کنند، 70 درصد از بازاریابان B2B می گویند که در مقایسه با تنها 51 درصد از بازاریابان B2C، بازگشت سرمایه بالایی را ارائه می دهد. اکثر برندهای B2C میانگین بازگشت سرمایه را از این استراتژی گزارش می دهند. در نتیجه، 68 درصد از بازاریابان B2B قصد دارند در سال 2022 سرمایه گذاری خود را در اینفلوئنسر مارکتینگ افزایش دهند. با این حال، وقتی به مشارکت با برندها و حسابهای کاربری با مخاطبان مشابه نگاه میکنیم، همه چیز تغییر میکند. بازاریابان B2C شانس بهتری دارند – 51٪ ROI که 12٪ بیشتر از بازاریابان B2B گزارش کردند.
۱.۲. روندها و چالش های هشتگ مارک دار بیشتر
در حالی که تحقیقات نشان می دهد که در هر دو روش B2C و B2B از هشتگ ها با سرعت یکسانی استفاده می کنند، به نظر می رسد مارک های B2B نتایج بهتری دریافت می کنند. ۱۲ درصد از بازاریابان B2B می گویند که این استراتژی منجر به بزرگ ترین بازگشت سرمایه (ROI) شده است، در حالی که تنها 7 درصد از بازاریابان B2C این اعتقاد را دارند.
علاوه بر این، تقریباً 96٪ از بازاریابان B2B قصد دارند سرمایه گذاری خود را در روندها و چالش های هشتگ مارک دار ادامه دهند یا افزایش دهند.
۱.۳. تمرکز بر محتوای آموزشی و معتبر
وقتی از اکثر برندهای B2B خواسته شد تا استراتژیهای با عملکرد برتر خود را در اینستاگرام رتبهبندی کنند، محتوای آموزشی را بسیار پایین ارزیابی کردند. از اکثر استراتژیها از جمله ابزارهای خرید IG، ایجاد محتوای جذاب، تعامل با مخاطبان و کمپینهای تبلیغاتی عقب افتاد. تنها 4 درصد از بازاریابان B2B می گویند که بالاترین ROI را ارائه می دهد. با این وجود، 68 درصد قصد دارند سرمایه گذاری خود را برای تولید محتوای آموزشی یا آموزنده افزایش دهند.
در همین حال، 46 درصد از بازاریابان B2C قصد دارند همین کار را انجام دهند. این احتمالاً به این دلیل است که برای بسیاری از برندهای B2C (به طور خاص 27٪)، سال 2022 اولین باری است که از این استراتژی استفاده می کنند.
محتوای معتبر یکی دیگر از فعالیت های بزرگ برای روش B2B است. طبق تحقیقات ما، آنها قصد دارند از این نوع محتوا 16٪ بیشتر از مدل B2C استفاده کنند.
ما می دانیم چرا – 16٪ از بازاریابان B2B می گویند این نوع محتوا منجر به بزرگترین بازگشت سرمایه در سال 2021 شده است، در حالی که تنها 6٪ از بازاریابان B2C بر این اعتقادند.
بنابراین، در حالی که اکثر بازاریابان B2B (63٪) قصد دارند سرمایه گذاری خود را در این نوع محتوا افزایش دهند، 10٪ از کسب و کارهای مدل B2C آن را کاهش می دهند. در واقع، این نوع محتوا، بالاترین درصد واگذاری برای برندهای B2C است.

برای دیدن نمونه کار های طراحی وبسایت دیمچ کلیک کنید
۲. روندها و تاکتیک های B2C
۲.۱. اولویت بالاتر در خدمات مشتری
کسب و کارهایی با مدل B2C از اینستاگرام برای معرفی خدمات خود به مشتری بیشتر از کسب و کارهایی با مدل B2B استفاده می کنند – به طور دقیق 14٪ بیشتر.
تعجب میکنیم، چرا؟ دو دلیل دارد:
اولین مورد این است که با اهداف تجاری آنها هماهنگ است. تقریباً 27 درصد از بازاریابان B2C می گویند بهبود خدمات مشتری و حفظ آنها یکی از اهداف اصلی آنها در اینستاگرام است و در سال 2022 نیز ادامه خواهد داشت.
دلیل دوم این است که این استراتژی نتیجه می دهد.
44٪ از بازاریابان B2C می گویند که استفاده از IG برای خدمات مشتری، بازگشت سرمایه بالایی را ارائه می دهد و 51٪ می گویند بازگشت سرمایه متوسط.
۲.۲. استفاده بیشتر از ابزار خرید
در سال 2022، 34 درصد از برندهای B2C بر تبلیغات محصولات و خدمات خود متمرکز هستند، در حالی که تنها 22 درصد از مارک های B2B این کار را انجام داده اند. با دانستن این داده ها، منطقی است که ابزار خرید اینستاگرام در بین برندهای B2C محبوبیت بیشتری دارد.
علاوه بر همسویی با اهداف خود، 48 درصد از بازاریابان B2C می گویند که بازگشت سرمایه بالایی دارد. در واقع، این بهترین استراتژی اینستاگرام برای آنها در کنار استفاده از پلتفرم برای خدمات مشتری است. با وجود این اعداد امیدوارکننده، همه برندهای B2C این استراتژی را امتحان نکرده اند. برای 37 درصد از بازاریابان B2C، سال 2022 اولین بار خواهد بود که این کار را انجام می دهند.
دلیل دیگری که چرا این ابزارهای خرید در بین مارک های B2B محبوبیت بیشتری ندارند، درآمد است. 48 درصد از بازاریابان B2B می گویند بزرگترین چالشی که با آن روبرو هستند این است که فروش کافی ایجاد نمی کند.
تاکید بر صدای برند ثابت
سی و شش درصد از برندهای B2C می گویند فقدان زیبایی شناسی یا صدای ثابت باعث از دست دادن دنبال کنندگان آنها شده است – 10٪ بیشتر از مارک های B2B.
42 درصد قصد دارند برای اولین بار در سال 2022 از این اهرم استفاده کنند. با این حال، کسانی که از آن استفاده می کنند می گویند که این دومین سرمایه گذاری بازاریابی با عملکرد بالا پس از ایجاد محتوایی است که تعامل را تشویق می کند.
علاوه بر این، 16٪ از بازاریابان B2C می گویند که این استراتژی بازاریابی است که بیشترین سرمایه گذاری را روی آن انجام می دهند، در حالی که فقط 9٪ از مارک های B2B بر این باورند.
اگرچه برندهای B2B و B2C عمدتاً در اهداف اصلی خود تلاقی می کنند، اما نحوه استفاده آنها از این پلتفرم بسیار متفاوت است.
بدون دیدگاه