۱۵ مهارتی که یک رهبر کسب و کار به آنها نیاز دارد
داشتن مهارت های سازمانی به این معنی است که می توانید ضرب الاجل ها را رعایت کنید و در مدیریت گردش کار خود کارآمد شوید. در واقع، مهارت های سازمانی در بیشتر موارد می تواند مترادف با مدیریت انرژی و زمان باشد. همه این مهارتها در محل کار بسیار مهم هستند و کارفرمایان بالقوه میخواهند مطمئن شوند که شما میتوانید از همه چیز آگاه باشید. در این پست، به عمق مهارتهای سازمانی، نمونههای مشخصی از ظاهر آنها در عمل و چگونگی توسعه مهارتهای سازمانی در محیط کار خواهیم پرداخت.
مهارت های سازمانی در مورد ساختن ساختار، افزایش بهرهوری و اولویت بندی وظایف مناسب در زمان مناسب است. نقطه مقابل مهارت های سازمانی، اهمال کاری، بی نظمی، ناکارآمدی و عدم ارتباط است.
مهارت سازمانی به این معنی است که شما می توانید در حین انجام یک برنامه زمان بندی شده، خود را آرام نگه دارید. بسیاری از افراد با مهارت های سازمانی خوب، پروژه ها را به اهداف کوچکتر تقسیم می کنند تا انجام آنها آسان تر باشد.
اهمیت مهارت های سازمانی
مهارت های سازمانی در هر زمینه ای از زندگی شما مهم است، به ویژه در محل کار. مدیران می خواهند بدانند که شما می توانید وظایف خود را انجام دهید و می توانید مستقل کار کنید. این به شما کمک میکند در زمان جستجوی فرصتها در آینده، ارتقاء کسب کنید و مراجع ایجاد کنید. از دیدگاه شخصی، اگر برنامه ای برای چگونگی انجام کاری نداشته باشید، دستیابی به آن بسیار سخت تر خواهد بود. شما باید پیش بینی کنید که یک کار چقدر طول می کشد، به چه منابعی برای تکمیل آن کار نیاز دارید، و نظم و انضباط برای جلوگیری از زمان لازم برای اتمام آن را داشته باشید – اینجاست که سازمان کلیدی است.
انواع مهارت های سازمانی:
• تصمیم گیری
• برنامه ریزی استراتژیک
• تعیین هدف
• حل مسئله
• بهره وری
• برنامه ریزی
• تحلیل داده ها
• پیش بینی
• مدیریت زمان
• کار گروهی
• هیئت نمایندگی
• آموزش
• به اشتراک گذاری بازخورد
• رعایت ضرب الاجل ها
• ارتباط
• گوش دادن فعال
• یکدلی
• مدیریت تعارض
• اقناع
• ارائه
نمونه هایی از مهارت های سازمانی در یک رزومه
وقتی مهارتهای سازمانی را در رزومه خود فهرست میکنید، ممکن است آن را به مجموعههای خاصتری از مهارتها تقسیم کنید. بیایید به مثال های زیر گریزی بزنیم.
• ارتباط
• مدیریت زمان
• هیئت نمایندگی
• توجه به جزئیات
• تصمیم گیری
• برنامه ریزی استراتژیک
• تعیین هدف
• تفکر خلاقانه
• حل مسئله
• بهره وری
• مدیریت اولویت ها
• کار تیمی / همکاری
• مهلت ها
• برنامه ریزی
• مدیریت تعارض
• مدیریت دفتر

برای دیدن نمونه کار های طراحی وبسایت دیمچ کلیک کنید
1. صاحب تقویم خود باشید.
بهترین راه برای توسعه مهارت های سازمانی داشتن تقویم مختص خود است. زمانی که باید کاری را انجام دهید مشخص کنید. سپس، برنامه ای برای خود ایجاد کنید که رعایت آن واقع بینانه باشد. وقتی جلسات تصادفی در تقویم شما ظاهر می شود، سخت است که سازماندهی کنید. علاوه بر این، مهم است که بدانید چگونه بهترین کار را انجام می دهید. به عنوان مثال، من دوست دارم جلسات پشت سر هم داشته باشم، زیرا انجام کار در فاصله 30 دقیقه بین جلسات برایم سخت است. من میخواهم همه جلساتم در یک بلوک زمانی باشند، بنابراین میتوانم زمان کار و سپس زمان جلسه را تنظیم کنم.
2. لیست کارهایی که باید انجام دهید تهیه کنید.
وقتی کارهای زیادی در لیست کارهای خود دارید، می توانید لیست های جداگانه ای برای کارهایی که باید انجام دهید و چه زمانی انجام دهید تهیه کنید. من معمولاً یک لیست کارهای در حال اجرا دارم که در آن هر کاری را که باید در هفته انجام دهم اضافه می کنم. سپس، آن را به لیست کارهای روزانه تقسیم می کنم. شما می توانید لیست های خود را بر اساس وظایف، جلسات، یادآوری ها و غیره سازماندهی کنید.
نکته حرفه ای: با یادداشت کردن همه وظایف خود شروع کنید و سپس آنها را بر اساس اولویت سازماندهی کنید تا بدانید که ابتدا به کدام یک از آنها رسیدگی کنید.
3. دریابید که چه ابزارهایی به شما کمک می کنند.
هر کس به طور متفاوتی کار می کند. به همین دلیل مهم است که بفهمید چگونه بهترین کار را انجام می دهید. آیا دوست دارید از یک تقویم فیزیکی استفاده کنید یا یک تقویم دیجیتال؟ صرف نظر از این، شما به ابزارهایی نیاز دارید که به شما کمک کند سازماندهی کنید. در زیر فهرستی سریع از ابزارهای فیزیکی و دیجیتالی برای کمک به شما برای شروع ارائه شده است.
ابزارهای فیزیکی:
- تقویم
- دفترچه یادداشت
- پوشه ها
- مجلات
ابزارهای دیجیتال:
- تقویم گوگل
- ترلو
- آسانا
- Evernote
- توکسدو
4. با تیم خود ارتباط برقرار کنید.
راه دیگر برای توسعه مهارت های سازمانی، برقراری ارتباط با تیم خود است. این نه تنها به شما کمک می کند که پاسخگو بمانید، بلکه تیم شما را قادر می سازد از شما حمایت کند. اگر روی پروژه ای با چند نفر کار می کنید، می توانید به روز رسانی های مربوط به بخشی از پروژه خود را به محض وقوع یا در پایان روز به اشتراک بگذارید. این یک راه عالی برای سازماندهی و انجام کار تیم است.
5. فضای کاری خود را شلوغ نکنید.
در نهایت، برای سازماندهی واقعی، فضای کاری شما باید عاری از شلوغی باشد. در حالی که همه دوست ندارند همیشه همه چیز را مرتب و مرتب نگه دارند، اما باید فقط وسایل ضروری را روی میز خود داشته باشید تا حواس شما پرت نشود. این به طور کلی به بهره وری و سازمان کمک می کند.
مهارت های سازمانی در محل کار
اکنون ممکن است از خود بپرسید: “چگونه می توانم از این مهارت های سازمانی در محل کار استفاده کنم؟” و “چگونه می توانم این مهارت ها را برجسته کنم؟”
اولین قدم این است که وقتی برای شغل درخواست می دهید، این مهارت ها را در رزومه خود فهرست کنید. به جای گفتن «مهارت های سازمانی»، بر اساس انواع ذکر شده در بالا، موارد خاص را فهرست کنید.
اگر در یک مصاحبه شغلی هستید، به داستانها و مثالهایی فکر کنید که چگونه سازماندهی شدهاید و چگونه به شما کمک کرده تا یک مشکل را حل کنید یا یک پروژه را با موفقیت انجام دهید. این مهم است که در مورد اینکه چگونه زمان خود را برنامه ریزی کرده اید، چگونه چندین تکالیف را انجام می دهید و چگونه وظایف را محول می کنید، بحث کنید.
در حالی که یک کارفرمای بالقوه ممکن است سؤالات خاصی در مورد مهارت های سازمانی نپرسد، می توانید این داستان ها را در سؤالاتی مانند “نقاط قوت شما چیست؟” برجسته کنید. و “چرا برای این نقش مناسب هستید؟”
هنگامی که برای یک شرکت کار می کنید، می توانید مهارت های سازمانی خود را در طول پروژه ها یا جلسات برجسته کنید. این ایده خوبی است که هر زمان که می توانید از این مهارت ها استفاده کنید زیرا مطمئناً رئیس شما را تحت تأثیر قرار می دهد و به شما کمک می کند تا در حرفه خود پیشرفت کنید.
مهارت های سازمانی فقط به این معنی نیست که لیست کارهایی را که باید انجام دهید نگه دارید. بدان معناست که شما زمان خود را به طور موثر مدیریت می کنید، سازنده هستید، می توانید مشکلات را حل کنید و انتقادی فکر کنید. به همین دلیل مهم است که هر زمان که می توانید مهارت های سازمانی خود را توسعه دهید.
بدون دیدگاه