20 اشتباه در شبکههای اجتماعی که باید از آنها اجتناب کرد.
در سال 2021 در مورد روند رسانه های اجتماعی، 77٪ از بازاریابان رسانه های اجتماعی می گویند بازاریابی رسانه های اجتماعی تا حدودی برای شرکت آنها بسیار موثر بوده است. ما اغلب در مورد بهترین استراتژی ها برای استفاده در رسانه های اجتماعی صحبت می کنیم، اما آیا تا به حال در مورد اشتباهات مهمی که باید از آنها اجتناب کنید فکر کرده اید؟
اینستاگرام
1. نادیده گرفتن ویژگی های جدید
اینستاگرام دائما در حال پیشرفت است. همین امسال، این شبکه اجتماعی چندین ویژگی بزرگ را اعلام کرده است که در حال آزمایش است یا به طور کامل عرضه شده است، مانند ابزارهای نظارتی برای نوجوانان، پستهای سنجاقشده، استوری های تا 90 ثانیه و… که این فقط چند مورد است.
وقتی پلتفرم ویژگیهای جدیدی را ارائه میکند، چیزی که اغلب اتفاق میافتد این است که حسابهایی را که از آنها استفاده میکنند اولویتبندی میکند. به عنوان مثال، زمانی که Reels برای اولین بار راه اندازی شد، این الگوریتم حساب هایی را که از آن ها استفاده می کردند اولویت بندی می کرد – و باعث می شد دسترسی و بازدید بیشتری از آنها کسب شود – نسبت به کسانی که ویدیوها را در فید پست می کردند. با در نظر گرفتن این موضوع، مهم است که کسبوکارها از آخرین ویژگیهای ارائه شده و نحوه تأثیر آنها بر الگوریتم پلتفرم بهروز باشند.
در حالی که یک تغییر کوچکتر، مانند یک دکمه جدید در برگه فروشگاه، ممکن است بر کارهای روزمره شما تأثیر نگذارد، یک تغییر بزرگتر جدید ممکن است مستلزم بررسی استراتژی باشد.
2. پخش زنده
پخش زنده یکی از قدرتمندترین ابزارهای اینستاگرام است. این قابلیت یکی از بزرگترین ROI ها را در مقایسه با سایر فرمت ها ارائه می دهد.
در واقع، بازاریابان، آن را در رتبه دوم رویکردهای رسانه های اجتماعی قرار داده اند که بیشترین بازده بازگشت سرمایه را در سال 2021 به ارمغان آوردند، البته پس از ویدئوهای کوتاه.
علاوه بر این، 52 درصد از بازاریابانی که در سال ۲۰۲۱ روی آن سرمایه گذاری کردند، می گویند که عملکرد آن بهتر از حد انتظار بوده است. پخش زنده یک راه عالی برای جذب مخاطب و دریافت بازخورد در زمان واقعی است که می تواند به شما در بهینه سازی استراتژی اینستاگرام خود کمک کند.
3. آپلود ویدیو با واترمارک TikTok
زمانی که Reels برای اولین بار راه اندازی شد، همه معتقد بودند که در پاسخ به موفقیت TikTok بوده است.
زمانی که اینستاگرام در حساب کاربری @creators خود اعلام کرد که در حال ایجاد تغییراتی در الگوریتم خود است، این موضوع به طور غیررسمی تأیید شد.
طبق مقالهای توسط The Verge، سخنگوی شبکه گفت که کاربران از طریق نظرسنجی گزارش دادهاند که ویدیوهای بازیافتشده از سایر پلتفرمها میتوانند یک تجربه منفی برای کاربر ایجاد کنند. به این ترتیب، اینستاگرام شروع به حذف اولویت ویدیوهایی می کند که به وضوح بازیافت می شوند.
درسی که در اینجا وجود دارد این است که اگر می خواهید در چندین پلتفرم رسانه اجتماعی پست متقابل ارسال کنید، مطمئن شوید که محتوای اصلی را آپلود کرده و آن را در برنامه سفارشی کنید. این کیفیت محتوای شما را حفظ میکند و اطمینان حاصل میکند که هنگام انتشار در سایه نمیروید.
4. به اشتراک گذاری محتوای بی کیفیت
مدیر اینستاگرام اخیراً گفته است که این پلتفرم دیگر یک برنامه اشتراکگذاری عکس نیست. اگرچه این ممکن است درست باشد، اما تصاویر بصری همچنان پادشاه هستند و اگر میخواهید در پلتفرم موفق باشید، باید محتوای با کیفیت بالا تولید کنید. فقط به توییتر نگاه کنید: اگرچه می توانید تصاویر و ویدیوها را آپلود کنید، اما این یک برنامه مبتنی بر متن است. از رشتهها تا ریتوییتها، فید اصلی برای اولویتبندی محتوای نوشته شده طراحی شده است.
در مورد اینستاگرام هم همینطور است. تصاویر در همه جا روی پلتفرم وجود دارد و اگر تصویر شما در حد و اندازه کافی نباشد، برای حفظ توجه مخاطبان خود لازم است بیشتر تلاش خواهید کنید.
5. فراموش کردن بیوگرافی خود
بیو اینستاگرام شما بخش بسیار کوچکی از پروفایل شماست اما قدرت بسیار زیادی دارد. برای شروع، این یک نقطه اصلی قابل کشف است. وقتی کاربران در این پلتفرم اکانت ها را جستجو می کنند، اطلاعات موجود در بیو شما به آنها کمک می کند تا شما را پیدا کنند. از نام کاربری گرفته تا دسته بندی کسب و کار و شرح بیوگرافی.
بیو شما همچنین مکانی برای تبدیل کاربران شماست. اینستاگرام سعی می کند تا زمانی که ممکن است کاربران را در این پلتفرم نگه دارد. به همین دلیل است که امروزه کاربران می توانند یک برند را کشف کنند و خرید خود را بدون ترک برنامه انجام دهند. همچنین به همین دلیل است که این پلتفرم فضای شما را برای به اشتراک گذاشتن پیوندهای خارجی محدود می کند. یکی از این فضاها در بیو اینستاگرام شما است.
6. داشتن یک حساب شخصی به جای حساب تجاری
اگر اکانت تجاری ندارید آیا عملیات ضروری اینستاگرام را درست انجام می دهید؟ اگر بین داشتن اکانت شخصی و تجاری بحث می کنید، دلیلی که باید آن را دریافت کنید این است: تجزیه و تحلیل.
وقتی یک حساب تجاری دارید، به مجموعه ای از داده ها دسترسی دارید که در غیر این صورت نمی دانستید. همه چیز از نحوه یافتن کاربران شما تا اینکه کدام پست بیشترین ترافیک را دارد. این بینش در ایجاد استراتژی اینستاگرام شما و به دست آوردن بینش در مورد آنچه که با مخاطبان شما طنین انداز می شود بسیار ارزشمند خواهد بود.
7.خرید فالوور
اگر یک کسب و کار کوچک در اینستاگرام هستید و اگر بخواهید اعتباری برای خود ایجاد کنید، یا شاید نرخ درگیر شدن در پست بیشتری داشته باشید، ممکن است به خرید فالوور فکر کنید. از این گذشته، آنها هزینه زیادی ندارند و می توانید هزاران فالوور یک شبه داشته باشید. اما، یک مشکل وجود دارد – در غیر این صورت، همه این کار را انجام میدهند.
خرید فالوور مانند دریافت یک چک بد است – به شما وعده ای ارزشمند داده شده است، اما در واقع، چیزی وجود ندارد. در حالی که ممکن است تعداد فالوورهای شما افزایش یابد، این فالوورها در دراز مدت به شما کمکی نمی کنند. آنها اغلب حساب های رباتی هستند که محتوای شما را درگیر نمی کنند، به اشتراک نمی گذارند یا تبلیغ نمی کنند. این همچنین به طور قابل توجهی داده های شما را منحرف می کند و تشخیص اینکه چه استراتژی هایی واقعاً کار می کنند را دشوار می کند. تنها راه برای اطمینان از این امر، افزایش فالوورهای خود با استفاده از روش های ارگانیک است.
8. پرش از زیرنویس
اگر تصویر یا ویدیوی شما چیزی است که توجه کاربر را به خود جلب می کند، کپشن شما می تواند او را به ماندن وادار کند. بسیاری از برندهایی که نادیده گرفته می شوند، تنها بر ایجاد دارایی های بصری عالی تمرکز می کنند. درحالیکه کپشن خوب نیز نقش یکسان با محتوای بصری در جذب مخاطب دارند.
کپشن شما میتواند زمینه بیشتری را به پست شما ارائه دهد و باعث جذب بیشتر شود. بنابراین، همانطور که در حال آماده سازی پست های آینده هستید، مطمئن شوید که به کپشن هم فکر کرده اید.

برای دیدن نمونه کار های طراحی وبسایت دیمچ کلیک کنید
تیکتاک
1. بیش از حد تبلیغاتی بودن
TikTok مکانی برای نمایش اصالت است. یک مطالعه در سال 2021 توسط Nielsen نشان داد که 64٪ از کاربران TikTok میگویند که میتوانند خود واقعی در TikTok باشند. علاوه بر این، تقریباً 56 درصد از کاربران TikTok میگویند که میتوانند ویدیوهایی را که در جای دیگری پست نمیکنند ارسال کنند.
اگر به سادگی محصولات و خدمات خود را در این پلتفرم تبلیغ می کنید، ممکن است به سختی جذاب باشید. به جای آن بر اشتراکگذاری یک سبک زندگی – بهویژه سبک زندگی مخاطبان هدف خود تمرکز کنید. چالش های آنها می تواند محتوای مرتبط و خنده دار را ایجاد کند. هرچه محتوای شما معتبرتر باشد، عملکرد بهتری در برنامه خواهد داشت.
2. استفاده از صداهای ویروسی در تبلیغات
صداهای ویروسی به سرعت در برنامه می آیند و می روند. ماندگاری صدا به طور متوسط یک یا دو هفته است – به همین دلیل استفاده از آن در پستهایتان عالی است. با این حال، این یک استراتژی عالی برای تبلیغات نیست. چرا؟ خوب، یک تبلیغ احتمالاً برای چند هفته اجرا می شود و تا آن زمان، صدا دیگر محبوب نخواهد بود. در واقع، کاربران ممکن است از شنیدن صدا خسته شده باشند و استفاده از آن ممکن است به محبوبیت شما به عنوان یک برند لطمه بزند. با گنجاندن روندهایی که مطمئناً از بین می روند، تبلیغ خود را پیر نکنید. درعوض، از محتوای همیشه سبز استفاده کنید که در هر زمان مفید باشد.
3. عدم استفاده از فیلتر
همانطور که صداها در TikTok ویروسی می شوند، فیلترها نیز ویروسی می شوند. از جلوه هایی که چهره شما را گسترش می دهند تا آنهایی که شما را به فضا می برند، چیزهای زیادی برای انتخاب وجود دارد. برای برندها، این فرصت های زیادی را برای خلاقیت و سرگرمی با مخاطبان خود ارائه می دهد. البته، با هر روندی، مهم است که بدانید چه زمانی ملحق شوید و چه زمانی از آن صرفنظر کنید. اگر چیزی با ارزشها یا استراتژیهای شما همسو نیست، شرکت نکنید – زیرا یک مورد دیگر در گوشه و کنار وجود خواهد داشت که کمی بهتر خواهد بود.
توییتر
1. نادیده گرفتن منشن ها
شبکه های اجتماعی یک خیابان دو طرفه است. شما به اشتراک می گذارید و مخاطبان شما پاسخ می دهند. اغلب، برندها بر اشتراک گذاری تمرکز می کنند و تعامل با جامعه خود را فراموش می کنند. در توییتر، این به ویژه به عنوان یک برنامه متمرکز بر متن آسان است. برندها توییت میکنند و فراموش میکنند که به اشارهها پاسخ دهند، که میتواند بینشهای ارزشمندی در مورد درک برند داشته باشد. این ما را به اشتباه بعدی در بخش زیر هدایت می کند.
2. بازتوییت کردن زیاد
هنگامی که یک کاربر وارد نمایه توییتر شما می شود، باید ایده خوبی از آنچه شما هستید داشته باشد و بداند که از صفحه شما چه انتظاری دارد. اگر صفحه شما 90 درصد ریتوییت شده باشد، ارزیابی آن را دشوار می کند. در عوض، ترکیبی سالم از توییتها، ریتوییتها، پاسخها و رشتهها داشته باشید.
3. توییت کردن یک چیز
تصور کنید وارد یک فروشگاه می شوید و می بینید که یک کالا در همه جا نمایش داده می شود. هنگامی که متوجه شدید چیز جدیدی برای کشف وجود ندارد، علاقه خود را از دست خواهید داد و به سرعت بیرون می روید. صفحه توییتر خود را مانند فروشگاه خود در نظر بگیرید: هر چه تنوع بیشتری داشته باشید، فرصت های بیشتری برای جذب مخاطب و تشویق آنها به ماندن در اطراف خواهید داشت. در حالی که استفاده مجدد از محتوای با عملکرد بالا ارزشمند است، نکته کلیدی این است که آن را در یک دوره طولانی پخش کنید تا هر بار تازه به نظر برسد. شما همچنین باید سعی کنید زوایای تازه ای پیدا کنید تا به محتوای خود جان تازه ای بدهید.
4. رفتار با آن مانند دیگر پلتفرم های اجتماعی
توییتر یکی از معدود شبکه های اجتماعی است که محتوای نوشتاری در آن پادشاه است. اگر در YouTube، TikTok و Instagram فعال هستید، ممکن است وسوسه شوید که از همین روش برای توییتر استفاده کنید.
با این حال، قانون طلایی در رسانه های اجتماعی این است که محتوای خود را با پلتفرم تنظیم کنید، نه برعکس. این بدان معنی است که شما باید مطمئن شوید که احتمالاً باید از رویکرد اول ویدیویی به یک رویکرد متنی و صوتی در توییتر بگذرید.
فیس بوک
1. داشتن نرخ پاسخ پایین
هنگامی که وارد صفحه فیس بوک می شوید، یکی از اولین چیزهایی که می بینید نرخ پاسخ پیام صفحه است. این یک تصور اولیه از برند و رابطه آن با مشتریان بالقوه خود ایجاد می کند. نرخ پاسخ بالا نشان می دهد که شما خدمات به مشتری عالی دارید در حالی که نرخ پایین نشان می دهد که یا در پلتفرم فعال نیستید یا ممکن است با خدمات به مشتریتان مشکل داشته باشید. در حالی که این بخش به ظاهر کوچکی از نمایه شما است، اما می تواند تأثیر زیادی بر جای بگذارد.
2. حذف نظرات منفی
نظرات منفی بخشی از حضور اجتماعی هر برند است. مطمئناً یک مشتری ناراضی یا یک دنبال کننده نا امید در جایی وجود دارد و گاهی اوقات آنها دقیقاً در نظرات شما قرار می گیرند. در تلاش برای محافظت از تصویر برند خود، ممکن است بخواهید نظر را به طور کلی حذف کنید. با این حال، داشتن یک پاسخ محکم به دنبال کننده ناراضی شما ممکن است در واقع به نفع شما باشد. پاسخ دادن به نظرات منفی به مخاطب نشان می دهد که از مکالمات دشوار دوری نمی کنید. همچنین می تواند مشتریان دیگری را که ممکن است نگرانی های مشابهی دارند راضی کند.
3. نداشتن کاور عکس سفارشی
همه چیز در صفحه فیس بوک شما می تواند به برند شما کمک کند یا به آن آسیب برساند و همانطور که می دانیم زیبایی در جزئیات است. یک جلد عکس سفارشی راهی عالی برای متمایز شدن از رقبای شماست، که ممکن است از آرم یا عکسهای استوک خود استفاده کنند – یا بدتر از آن، اصلاً هیچ چیز برای ارایه نداشته باشند.
در عوض، چیزی را انتخاب کنید که حرفی در مورد برند شما بگوید و در مورد ارزش ها یا فرهنگ شما صحبت کند. استفاده از تصویری که جذابیت عاطفی دارد احتمالاً تأثیر بسیار بهتری نسبت به یک عکس ساده که در مورد محصول یا خدمات شما به ما می گوید خواهد داشت.
4. بی توجهی به جامعه
فیس بوک یکی از بهترین مکان ها برای ایجاد جامعه است. از گروه های فیس بوک گرفته تا پخش زنده، راه های زیادی برای تعامل با مخاطبان شما وجود دارد. به هر حال، این گونه است که شما وفاداران به برند را ایجاد می کنید. این از اشتراک گذاری محتوای تبلیغاتی نشات نمیگیرد، بلکه از تعاملات مداوم و واقعی است. هنگامی که صفحه فیس بوک خود را به عنوان ابزاری برای ایجاد جامعه دیدید، نتایج را مشاهده خواهید کرد.
5. نادیده گرفتن رقبای خود
یکی از مفیدترین ابزارهای فیس بوک، امکان یادگیری در مورد رقبای خود در داشبورد تجزیه و تحلیلتان است. با استفاده از ورودیهای دادههایی که قبلاً به اشتراک گذاشتهاید، فیسبوک میتواند فهرستی از رقبای پیشنهادی را جمعآوری کند و به شما بگوید که در برابر آنها چگونه عمل میکنید. سپس این می تواند به عنوان معیاری برای تعیین اینکه چقدر خوب انجام می دهید و برای چه چیزی تلاش کنید، عمل کند.
دانستن کارهایی که نباید انجام دهید می تواند به همان اندازه مهم باشد که بدانید چه کاری باید انجام دهید. اگرچه این فهرست جامع نیست، اما مکان بسیار خوبی برای شروع و نگه داشتن شما در مسیر درست است.
بدون دیدگاه