۶ چالش SEO که برندها در سال ۲۰۲۲ پیشبینی میکنند.
در سال 1990، کلید موفقیت سئو بر روی کلمات کلیدی متکی بود. اما امروز، بسیار پیچیده تر است.
چشم انداز سئو به طور مداوم در حال تغییر است و بازاریابان حوزه دیجیتال باید همراه با آن تکامل پیدا کنند. اما برای انجام این کار، مهم است که در مورد بزرگترین چالش های سئو در سال جاری فکر کنید – و یک برنامه بازی برای رفع آنها ایجاد کنید.
6 چالش برتر SEO در سال 2022
1. ماندن در بالای تغییرات الگوریتم
از طریق مصاحبه با بیش از 400 تحلیلگر ترافیک وب تلاش شد تا چالش های برتر سئو در سال 2022 شناسایی شود. چالش اصلی – که 50٪ از بازاریابان تجربه کرده اند – تغییرات مداوم الگوریتم موتورهای جستجو است. این تعجب آور نیست، تنها در سال 2020، گوگل بیش از 50000 آزمایش انجام داد که منجر به بیش از 4000 تغییر در جستجو شد. برای بسیاری از بازاریابان، به روز بودن با این تغییرات مانند ضربه زدن به یک هدف متحرک است.
بنابراین، وقتی گوگل به این تغییرات ادامه می دهد، چگونه می توانید موفق شوید؟ نکته کلیدی، پاسخگویی استراتژیک به این تغییرات است. نیازی به بازنگری کل استراتژی سئوی خود در پاسخ به یک تغییر جزئی نیست. درعوض، زمان شما بهتر است صرف اطلاع از اخبار صنعت شود. اگر یک تغییر الگوریتم بزرگ در افق باشد، صنعت سئو در مورد آن صحبت خواهد کرد.
نکته دوم ممکن است غیر منطقی به نظر برسد، اما از ما بشنوید – پس از تغییر الگوریتم، قبل از انجام هر حرکتی منتظر بمانید تا گرد و غبار بنشیند. چرا؟ در برخی موارد، اگر بهروزرسانی طبق برنامه پیش نرود، Google به نسخه قبلی برمیگردد.
2. رتبه بالاتری در نتایج جستجو نداشته باشید
برخلاف جستجوی پولی، سئو برای نمایش نتایج به زمان نیاز دارد – و این معمولاً نتیجه تلاشهای کوچکتر است. راه حل هایی برای رفع یک رتبه پایین وجود دارد، مانند چرخش به سئو فنی و بازاریابی محتوا. کارشناسان سئو همچنین برخی از عواملی را که در رتبه بندی شما نقش دارند، مانند چارچوب E-A-T شناسایی کرده اند. E-A-T در سئو مخفف «تخصص»، «اقتدار» و «اعتماد» است.
با این حال، حتی مهمتر از آن، توسعه یک استراتژی بلندمدت است که بر تعداد انگشت شماری از ابتکارات در یک زمان تمرکز دارد. به یاد داشته باشید، سئو یک بازی طولانی مدت است. کاری که امروز انجام میدهید در نهایت نتیجه خواهد داد.
3. استفاده نادرست از کلمات کلیدی
یک چیز توانسته است در دنیای سئو ثابت بماند: کلمات کلیدی. اما امروزه، گوگل به جای جستجوی کلمات کلیدی، نگاهی سطح بالا به وب سایت شما می اندازد تا حسی کلی از قدرت، لحن و ارتباط آن پیدا کند. به عبارت دیگر، اگر امیدوارید که کلمات کلیدی به تنهایی به شما در نتایج جستجو کمک کند، شما شانسی ندارید. در مقابل، هدف از کلمات کلیدی درک هدف کاربر یا مشکل عمیق تری است که کاربران شما امیدوارند حل کنند. با این درک، می توانید استراتژی محتوای خود و استراتژی بازاریابی کلان خود را اطلاع دهید.
علاوه بر این، ردیابی حجم جستجو برای کلمات کلیدی مورد نظرتان میتواند به شما کمک کند تا بفهمید که چرا وبسایت شما افزایش ناگهانی یا کاهش ترافیک را میبیند. به عنوان مثال، اگر یک کلمه کلیدی هدف، افزایش حجم جستجو را تجربه می کند، می توانید پست های وبلاگ بیشتری را در مورد آن موضوع خاص بنویسید.

برای دیدن نمونه کار های طراحی وبسایت دیمچ کلیک کنید
4. نوشتن عناوین قانع کننده و توضیحات متا
به گفته بیش از 400 تحلیلگر ترافیک وب، یکی از موثرترین استراتژی ها برای بهبود رتبه جستجو، نوشتن عناوین قانع کننده و توضیحات متا است. اما گفتن عناوین جذاب آسان تر از انجام دادن است.
طبق یک مطالعه اخیر که 5 میلیون عنوان را تجزیه و تحلیل کرد، عناوین احساسی – چه مثبت یا منفی – دارای نرخ کلیک (CTR) بالاتری نسبت به عناوین خنثی بودند. در واقع، هر دو عناوین مثبت و منفی CTR را تقریباً 7٪ بهبود دادند. علاوه بر این، صفحات وب با توضیحات متا تقریباً 6٪ کلیک بیشتری نسبت به صفحات بدون توضیحات دریافت می کنند.
اما، یک کلمه احتیاط در اینجا – در حالی که عناوین دارای بار احساسی می توانند باعث کلیک شوند، شما این خطر را دارید که بیش از حد متن را طعمه کلیک کنید. به عنوان مثال، همان مطالعه نشان داد که “کلمات قدرتمند” – یا کلماتی که به طور خاص برای جلب توجه طراحی شده اند – می توانند بر CTR تأثیر منفی بگذارند. کلمات قدرتمند شامل عباراتی مانند شگفتانگیز هستند – پس اصلاً از آنها استفاده نکنید.
5. کم توجهی به بازاریابی تلفن همراه
استراتژی سئوی شما باید کاملاً بهینه سازی شده برای موبایل باشد. چرا؟ همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، دستگاه های تلفن همراه بخش بزرگی از ترافیک وب را به خود اختصاص می دهند – به طور دقیق 41٪ – این امر ضروری است که به وب سایت خود با یک طرز فکر درست به سمت تلفن همراه نزدیک کنید.
روند واضح است – بهینه سازی برای موبایل برای رشد ترافیک، سئو و تجربه کاربری عالی کلیدی است. جای تعجب نیست که تقریباً 25٪ از شرکت ها روی موبایل به عنوان یک تاکتیک برتر SEO سرمایه گذاری می کنند.
6. استفاده از ویدئو در نتایج جستجو
اگر «چگونه گره بزنیم» را در گوگل جستجو کنید، بهترین نتیجه جستجو یک ویدیو است:
گوگل به طور فزاینده ای ویدیو را در نتایج جستجو قرار می دهد – و این روند به این زودی متوقف نمی شود. به گفته مدیر محصول گوگل، دانیل مارشاک، در واقع، گوگل در حال کار بر روی راه های بیشتری برای آزمایش ویدیوهای کوتاه در نتایج جستجو است.
گوگل قصد دارد ویدیوها را با خزیدن و فهرست کردن آنها مانند هر نوع محتوای دیگری ظاهر کند. بنابراین چگونه بازاریابان می توانند از محتوای ویدیویی خود برای جستجو استفاده کنند؟ در اینجا چند استراتژی وجود دارد:
اضافه کردن فصل های ویدئویی فصلها ویدیوی شما را بر اساس موضوع تقسیم میکنند و لایهای از زمینه را برای بینندگان فراهم میکنند. همچنین درک محتوای ویدیوی شما و استفاده از کلیپ های مختلف در نتایج جستجو را برای گوگل آسان می کند.
عنوان، برچسب ها و توضیحات خود را بهینه کنید. مانند صفحات وب، ویدئوها نیز دارای عنوان، توضیحات و برچسب هستند. این موارد را با استفاده از بهترین شیوه های سئو بهینه کنید. همچنین، جاسازی ویدیوها در وبسایت و پستهای وبلاگتان ضرری ندارد – و در واقع میتواند نرخ پرش شما را بهبود بخشد.
خب برگردیم به شما
سئو مانند یک صندوق سرمایه گذاری مشترک است – در طول زمان، هر بار یک دلار ایجاد می شود. به عبارت دیگر، این یک بازی طولانی است. بازاریابان باید استراتژی های مناسبی را برای بازی طولانی داشته باشند.
بدون دیدگاه